Gyakran Ismételt Kérdések (GY.I.K.)

Mi történik, ha felhív minket?

Mi a különbség a biztosított és a fizető betegek ellátása között?

Mi történk Önnel, az ellátás során?

Hogyan történik a szakellátás, illetve a műtéti időpontok meghatározása?

Mi történik, ha nem kérem a hotelszolgáltatást?

Mlyen dokumentumok szükségesek az ellátás igénybevételéhez?

 

Mi történik, ha felhív minket?

A hívást a nyíregyházi székhelyű központunkban ügyfélszolgálatos kolléganőnk/kollégánk, fogadja. Az Ön szóbeli beleegyezését követően rögzíti az ön személyes adatait, megkérdezi, hogy mely ellátással kapcsolatban érdeklődik, majd felveszi a kapcsolatot -szintén a kórházon belül- a vezető betegkoordinátorral, aki megszervezi az ön ellátását. Ügyfélszolgálatos kollégánk egészségügyi kérdésekben állást nem foglal, tanácsot nem ad, kizárólag az Ön személyes adatait kezeli. Majd ügyfélszolgálatosunk visszahívja Önt, időpontegyeztetés végett, illetve ha egyéb kérdése van, azzal kapcsolatban is kap tájékoztatást. Az ellátás igénybevételét minden esetben belgyógyászati illetve szakorvosi vizsgálat előzi meg. A betegkoordinátor igény/szükség esetén a beteg kísérését illetve tolmácsolást is végez.

 

Mi a különbség a biztosított és a fizető betegek ellátása között?

A fizetős betegek szakvizsgálatát végző szakrandelő az egészségbiztosítással rendelkezők ellátásától jól elkülönül. A biztosított-, és a fizetőbeteg ellátás keretében végzett egészségügyi szolgáltató tevékenységekre ugyanazon szakmai szabályokat kell alkalmazni. Minden nyújtott egészségügyi szolgáltató tevékenységről- függetlenül annak térítéses formájától- a jogszabályokban előírt egészségügyi dokumentációt kell vezetni. A vizsgálat elvégzése után a tevékenység regisztrálásra kerül, a vizsgálatról Ön megfelelő tájékoztatást, írott dokumentumot, leletet kap. A szakrendelőkhöz hasonlóan a fizetős betegek diagnosztikája a biztosított betegekétől a lehető legjobban el van különítve.

 

Mi történk Önnel, az ellátás során?

Mielőtt Ön egy ellátást igénybe vehet, egy anamnézis felvétel illetve szakrovosi vizsgálat elvégzése fog megtörténni. Meghatározásra kerül egy “iránydiagnózis”. A “végleges diagnózis” és a terápia meghatározásához a beteg felvételét végző szakorvos kiegészítő diagnosztikus vizsgálatokat írhat elő. A vizsgálatot végző szakorvos tájékoztatja a beteg, szükség esetén hozzátartozót a kivizsgálás, és ellátás menetéről. A beteg, vagy a beteg akadályoztatása esetén a nyilatkozattételre jogosult hozzátartozó aláírja a beleegyező nyilatkozatot. Aláírást követően a szakorvos kiállítja a szükséges beutalókat.

 

Hogyan történik a szakellátás illetve műtéti időpontok meghatározása?

Az ellátást végző kórházon belül térítéses beteg ellátását koordináló szakorvos, az adott Osztály Osztályvezető Főorvosa és a Központi Műtő Vezető Főorvos előzetes megbeszélés alapján egyezteti a szakellátás, illetve a műtéti team tagjait. A szakellátás, műtét konkrét időpontját a műtétet végző team vezetője, és a műtő Vezető Műtősnője közösen határozzák meg.

 

Mi történik, ha nem kérem a Jósa MEDHotel hotelszolgáltatást?

Általánosan elmondható, hogy a hotelszolgáltatás többletszolgáltatásnak minősül. Igényesek az alap felszereltségű kórtermeink is, csak ezekben több ágy van, nem egy. Ezekhez közös vizesblokk tartozik, illetve a szoba nincs olyan felszereltségű, mint a Jósa MEDHotel szobáké.

 

Mlyen dokumentumok szükségesek az ellátás igénybevételéhez?

Magyar állampolgár esetében: személyigazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya (ha van)

Külön biztosító esetén: egészségpénztári tagság vagy a biztosító ellátásszervezőjének igazolása.

Külföldi állampolgár esetén: útlevél.